Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 18/10/2012, με πρωτοβουλία του
Δ.Σ. του Συλλόγου
μας, συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΚ Α.Ε. κ.
Ηρακλή Δρούλια,
στα γραφεία του Οργανισμού με βασικό θέμα την κτηριακή
υποδομή των σχολείων
στο Περιστέρι.
Το κλιμάκιο του Δ.Σ. κατέθεσε στον κ. Δρούλια όλα τα
υπομνήματα των συλλόγων
διδασκόντων με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές
μονάδες, τα
αποτελέσματα καταγραφής και αποδελτίωσης των κτηριακών
αναγκών και
εξοπλισμού (εκτιμήθηκε ότι είναι πρωτοποριακή δουλειά ), την
επεξεργασία και
την τελική πρόταση για ίδρυση νέων διδακτηρίων και
φωτογραφικό υλικό, που
αναδεικνύει αποτελεσματικά την εγκατάλειψη συντήρησης των
κτηρίων.
Από πλευράς του Δ.Σ. έγινε αναλυτική παρουσίαση της
κατάστασης και υπήρξε
συνολική αναφορά για τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει και που
θα πάρει στο μέλλον
για διεκδίκηση ριζικών λύσεων.
Επίσης κατατέθηκε και το θεωρητικό περίγραμμα θέσεων, που
αφορά στη μετατροπή
του ΟΣΚ σε ανώνυμη εταιρεία, τις επιπτώσεις στη δημόσια
εκπαίδευση από την
εφαρμογή του «Καλλικράτη», τη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά
προγράμματα και
την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τις ΣΔΙΤ.
Με βάση όλα αυτά τα στοιχεία και το ότι με τον
"Καλλικράτη", τα σχολεία μας
περνούν εξ ολοκλήρου στην ευθύνη των υπερχρεωμένων Δήμων,
θεωρούμε πως
ουσιαστικά θα λειτουργήσει σαν "ταφόπλακα" της
Δημόσιας - Δωρεάν Εκπαίδευσης
των παιδιών μας.
Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι το "αποκεντρωμένο"
σχολείο (το πέρασμα δηλαδή των
σχολείων στους Δήμους) οδήγησε σε σχολεία πολλών ταχυτήτων
(για τους φτωχούς
και τους πλούσιους μαθητές), αλλά και σε κλείσιμο πολλών
σχολείων, που δεν
υπήρχε ούτε επαρκής κρατική - δημοτική χρηματοδότηση, ούτε
και ενδιαφέρον από
τους ιδιώτες να το επιχορηγήσουν.
Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει επιπλέον 500 εκατ. ευρώ μείωση
χρηματοδότησης
της Τοπικής Διοίκησης για κάθε ένα από τα έτη 2011 - 2013
(επικαιροποιημένο
μνημόνιο).
Η παραπέρα μείωση της κρατικής χρηματοδότησης θα οδηγήσει σε
ακόμη
μεγαλύτερες περικοπές και έργων πολιτικής προστασίας
(αντιπλημμυρικά,
αντιπυρική προστασία, συντήρησης και ασφάλειας σχολείων,
κτιρίων και υποδομών),
θα οξύνει ακόμα περισσότερο υπαρκτά προβλήματα όπως η
μεταφορά των μαθητών
στα σχολεία κ.ά. Τα έργα αυτά θεωρούνται έτσι και αλλιώς μη
αποδοτικά (μεγάλο
κόστος - μικρό κέρδος από τη λειτουργία τους) και το
οικονομικό βάρος για την
υλοποίησή τους μεταφέρεται ήδη στα λαϊκά στρώματα.
Η εμπειρία δείχνει ότι η αδυναμία των δήμων να αντεπεξέλθουν
στη λειτουργία
διάφορων υπηρεσιών ανοίγει το δρόμο στους ιδιώτες.
Ο κ. Δρούλιας στα ερωτήματα που τέθηκαν, αξιολόγησε ότι
έπρεπε να ξεκινήσει
την τοποθέτησή του με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο
Οργανισμός λόγω
της υποχρηματοδότησης. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι την
τελευταία τριετία έχει
μειωθεί το ποσό απόδοσης προς τον ΟΣΚ από το Πρόγραμμα
Δημόσιων Επενδύσεων
τουλάχιστον κατά 90%, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει
δυνατότητα για κανένα
καινούριο έργο και με μόνη δράση την ολοκλήρωση των κτηρίων
που ήδη έχουν
αρχίσει να κατασκευάζονται. Δήλωσε ότι μετά τον «Καλλικράτη»
οι Δήμοι πλέον
εκτός από τη συνολική ευθύνη συντήρησης, έχουν και τη
δυνατότητα κατασκευής
σχολείων. Βέβαια το πρόβλημα παραμένει αφού και οι Δήμοι
αναλαμβάνουν
αρμοδιότητες χωρίς τους ανάλογους οικονομικούς πόρους.
Κατηγορηματικά δήλωσε
ότι οι προτεραιότητες για προβλήματα, που πρέπει άμεσα να
επιλυθούν ορίζονται
από τα υπεύθυνα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης και όχι από
τον ΟΣΚ Α.Ε.
Αν λοιπόν συμπερασματικά κατά τον κ. Δρούλια, οι ΟΤΑ έχουν
100% την ευθύνη
συντήρησης των σχολείων, τότε το «παιχνίδι» μεταφοράς των
ευθυνών πρέπει άμεσα
να σταματήσει και οι αρμόδιοι να αναλάβουν τώρα τις ευθύνες
τους.
Όσον αφορά το 28 ο Δημοτικό Σχολείο ανέφερε ότι με βάση την
εμπειρία που
υπάρχει για να κατασκευαστεί, χρειάζεται τρία με τέσσερα
χρόνια.
Ποιος έχει λοιπόν την ευθύνη, που για την ανάγκη ανέγερσης
νέου κτηρίου έχουν
κινητοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια όλοι οι φορείς της
εκπαίδευσης και κάθε χρόνο
οι εκάστοτε δημοτικές αρχές υπόσχονταν λύση στο πρόβλημα; Ποιος
έχει την ευθύνη
τελικά που σήμερα το Ειδικό Σχολείο Περιστερίου δεν έχει
δικό του κτήριο;
Συμφωνεί η δημοτική αρχή, αφού αποδέχεται τη στρατηγική
αυτής της πολιτικής, με
την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης για
όποια πρόταση
ίδρυσης νέων σχολικών μονάδων υπάρξει, πρέπει να συνοδεύεται
και με οικονομικό
προϋπολογισμό κατασκευής;
Επίσης από το Δ.Σ. αναφέρθηκε και το θέμα για τους
προσεισμικούς ελέγχους στα
σχολεία. Η απάντηση που δόθηκε μόνο ντροπή μπορεί να
χαρακτηριστεί…
Έχει ελεγχθεί μόνο ότι έχει κατασκευαστεί μέχρι το 1960!!!
Και μόνο αν υπάρξουν
οι απαραίτητοι πόροι (!) τότε θα συνεχιστεί ο έλεγχος.
Αναφορά έγινε και για τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου
σχολικού κτηρίου, αφού
και σύμφωνα με σχετική μελέτη του Υπουργείου κανένα σχολείο
και ιδιαίτερα τα
Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος δεν τις προσεγγίζει.
Όσον αφορά τη προμήθεια εξοπλισμού στα σχολεία, δεν υπήρχε
καμία απάντηση.
Τέλος αναλυτική συζήτηση έγινε και για τη σύμπραξη του ΟΣΚ
με τον ΟΟΣΑ για
την υλοποίηση προγράμματος, που αφορά στην αναβάθμιση 25
σχολικών μονάδων
στη Δ. Αθήνα. Κατατέθηκε η θέση του Συλλόγου για αυτό το
πρόγραμμα (έχει
δημοσιευτεί σε ενημερωτικό του φυλλάδιο) και ζητήθηκαν
απαντήσεις για τον
αριθμό και για τα κριτήρια επιλογής των σχολείων (6 από το
Αιγάλεω, 7 από το
Περιστέρι και 11 από το Χαϊδάρι). Όσον αφορά τον αριθμό
επιλογής δεν υπήρξαν
αντικειμενικά κριτήρια και όσον αφορά την επιλογή των
σχολείων από το Περιστέρι
την ευθύνη την είχε ο Δήμος (κατά βάση με γεωγραφική
κατανομή).
Ύστερα από όλα αυτά το Δ.Σ. του Συλλόγου θα συνεχίσει
αταλάντευτα τη δράση
του προς όλες τις κατευθύνσεις για να υπάρξουν λύσεις στην
κατεύθυνση της
αναβάθμισης της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης. Για το
σχολείο και τον
εκπαιδευτικό των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
ΤΟ Δ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου