Το υπουργείο με έγγραφό του (αρ.πρωτ. 121857/Δ4, 9-10-2012)
προχωρά στο σχεδιασμό
Στο παραπάνω έγγραφο δίνεται καταληκτική ημερομηνία
(16/11/2012) για την
οριστικοποίηση των προτάσεων των διευθυντών ΠΕ και ΔΕ
σχετικά με τα σχολεία που θα
προταθούν για συγχώνευση-κατάργηση και υποβιβασμό.
Αναφέρονται επίσης οι από τον
Καλλικράτη οριζόμενες διαδικασίες που εμπλέκουν τους δήμους
σε αυτόν τον σχεδιασμό.
Αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά ότι η μεθόδευση της
«αποκέντρωσης» της τοπικής
αυτοδιοίκησης υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τις
εκπαιδευτικές πολιτικές που στοχεύουν
στην εκποίηση μορφωτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των
μαθητών.
Ο σύλλογός μας, έχοντας τη θετική εμπειρία από την ανατροπή
της απόφασης για την
αναστολή λειτουργίας του 28ου δημοτικού σχολείου και την
αναστολή λειτουργίας
τμήματος του 46ου νηπιαγωγείου δηλώνει ότι θα επιδιώξει το
επόμενο διάστημα να
διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για να μην υλοποιηθούν οι
σχεδιασμοί του υπουργείου.
Με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς, σε όλα τα επίπεδα και σε
μεγάλο βάθος επιχειρείται
η εφαρμογή των επιταγών της Μπολόνια, Λισαβόνα και ΟΟΣΑ που
δεν υλοποιήθηκαν
την προηγούμενη εικοσαετία. Οι συγχωνεύσεις καταργήσεις και
υποβιβασμοί σχολείων
αποτελούν έναν μόνον από τις κρίκους ενός συνολικότερου
σχεδίου υποβάθμισης και
διάλυσης της όποιας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης έχει
απομείνει, εξαιρετικά αναγκαίου
για το σχεδιασμό τους. Στην πράξη σημαίνει μείωση δαπανών
και εφαρμογή των όρων του
μνημονίου στην εκπαίδευση συμβάλλοντας με αποφασιστικό τρόπο
στη δημιουργία «στέρεου
εδάφους» για να «πατήσουν» οι συνολικότερες καπιταλιστικές
αναδιαρθρώσεις και να
αλλάξει ο χάρτης της παιδείας. Οι καταργήσεις- συγχωνεύσεις
και υποβιβασμοί σχολείων,
αποτελώντας ένα ακραίο μέτρο συρρίκνωσης των μορφωτικών
δικαιωμάτων των
μαθητών, εξαφανίζουν το σχολείο της γειτονιάς, «υψώνοντας»
στη θέση του το σχολείο
της αγοράς. Η σταθερή χρηματοδότηση του σχολείου περνάει στη
χρηματοδότηση των
γονιών, των χορηγών ή και των δυο. Το σχολείο
χρηματοδοτείται ανάλογα με τον αριθμό
των μαθητών του. Η ηλεκτρονική κάρτα των σχολείων, οι
υπερεξουσίες στο διευθυντή
και η ελαχιστοποίηση των δικαιωμάτων του συλλόγου
διδασκόντων, η αξιολόγηση και η
χρηματοδότηση τους με βάση αυτή, η κατάργηση των οργανισμού
εκδόσεων σχολικών
βιβλίων και του δωρεάν βιβλίου, το κουπόνι του μαθητή, οι
συνεχείς μειώσεις στην
επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών και τελικά ο Καλλικράτης
της εκπαίδευσης,
δημιουργούν ένα απίστευτα συγκεντρωτικό, συντηρητικό, αυταρχικό
και ιεραρχικό μοντέλο
σχολείου-επιχείρησης. Υλοποιούνται οι προϋποθέσεις για την
εγκατάσταση ενός σχολείου
εμπορικού κέντρου, που θα πρέπει να προσαρμόζεται στις
απαιτήσεις και στις ανάγκες της
αγοράς για να υπάρξει, με μαθητές πελάτες και εκπαιδευτικούς
πωλητές. Εκπαιδευτικούς
που θα είναι αριθμητικά λιγότεροι αφού οι διορισμοί θα είναι
ανύπαρκτοι, θα δουλεύουν σε
δυο τρία ή περισσότερα σχολεία λόγω αύξησης του ωραρίου
τους, εκπαιδευτικούς σε διαρκή
ομηρία και περιπλάνηση.
Το «νέο σχολείο της αγοράς» είναι το «πολυδύναμο σχολείο»
που με τη στοχοθεσία του,
την τυπική και άτυπη λειτουργία του κατακερματίζει τη γνώση,
αποθεώνει τις δεξιότητες
αντί για τη γενική παιδεία, τεμαχίζει τα γνωστικά
αντικείμενα για να μην μπορούν οι
μαθητές να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν ό,τι τους
προσφέρεται. Εντατικοποιεί τους
ρυθμούς μάθησης, διαλύει κάθε ιστό συλλογικότητας, αφαιρεί
κάθε περιθώριο αυτονομίας
και ελέγχου της σχολικής καθημερινότητας από τον
εκπαιδευτικό. Αυτό το «νέο» σχολείο
είναι απρόσωπο, ένα δημοτικό που λειτουργεί με όρους
γυμνασίου, όπου η παιδικότητα
συντρίβεται κάτω από το βάρος του καθημερινού 7ωρου. Αυτό το
μοντέλο σχολείου
ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΝΩΡΙΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ φθηνού,
πειθαρχημένου
και ευέλικτου εργατικού δυναμικού, που χρειάζεται η αγορά.
Γονείς κι εκπαιδευτικοί, θα υπερασπίσουμε ένα δημόσιο και
δωρεάν σχολείο που
θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών, στις ανάγκες των
καιρών. Λέγοντας όχι
στο σχολείο της αγοράς, δεν υπερασπιζόμαστε το παλιό
σχολείο. Αγωνιζόμαστε
και παλεύουμε για ένα ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο, δωρεάν
σχολείο με δίχρονη
προσχολική αγωγή. Ένα σχολείο που θα σέβεται τις κλίσεις και
τα ενδιαφέροντα
των μαθητών, θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα
προωθεί την αγάπη για τη
γνώση, θα τους μάθει να εξηγούν και ν’ αλλάζουν τον κόσμο,
θα διδάξει αλληλεγγύη,
συλλογικότητα, αγωνιστικότητα, με περιεχόμενο απαλλαγμένο
από την παπαγαλία,
το μυστικισμό, το ρατσισμό, ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς,
ανοιχτό για όλα τα
παιδιά, Έλληνες και μετανάστες, χωρίς οριζόντιους ή κάθετους
διαχωρισμούς, χωρίς
αξιολογικές ή εξεταστικές κρίσεις.
ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ «ΕΛΛΗ
ΑΛΕΞΙΟΥ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου