Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Συνάντηση του Δ.Σ εκπαιδευτικών Περιστερίου με τη Δ/ντρια Π.Ε. Γ΄Αθήνας.



Με αφορμή τη συνάντηση που πραγματοποίησε το Δ.Σ. του Συλλόγου με τη Δ/ντρια Π.Ε. Γ΄Αθήνας.
Με πρωτοβουλία του Δ.Σ. του Συλλόγου μας, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17/10/2012 στις 9.30 π.μ. συνάντηση...
με τη Διευθύντρια Π.Ε. Γ΄Αθήνας κ. Ψαρρά. Στη συνάντηση, που διήρκεσε σχεδόν 3 ώρες συμμετείχε και το ΔΣ
του συλλόγου εκπαιδευτικών ΠΕ του Αιγάλεω. Το Δ.Σ. κατέθεσε εγγράφως τις θέσεις του για όλα τα θέματα που
συζητήθηκαν. Αναλυτικά αναφέρουμε τις απαντήσεις που δόθηκαν:
Κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Επιβεβαιώθηκε από τη διεύθυνση η τραγική έλλειψη εκπαιδευτικών, η οποία σύμφωνα και με δική τους εκτίμηση το
επόμενο διάστημα θα διογκωθεί. Οι κινήσεις του ΠΥΣΠΕ εξαντλούνται στη διαβίβαση των κενών προς τα πάνω (ενν.
Υπουργείο) όπου και σταματούν...
Σε ερώτημα του συλλόγου αν δίνεται εντολή για «αναστολή φοίτησης» των προνηπίων από τα νηπιαγωγεία η
απάντηση ήταν ότι: «θεωρητικά αυτό είναι σωστό, για την αρχή της χρονιάς. Τα νήπια προηγούνται και όταν έρθει
νηπιαγωγός θα παίρνονται και τα προνήπια». Ωστόσο διαψεύστηκε η ύπαρξη εντολής για να μείνουν τα προνήπια (σε
αυτή τη φάση) εκτός νηπιαγωγείων. Αναγνωρίστηκε η ύπαρξη προβλήματος σχετικά με την πρόσληψη εκπαιδευτικών
από τον κρατικό προϋπολογισμό, γεγονός που ενισχύει τη θέση του συλλόγου μας ότι ο κεντρικός σχεδιασμός
του υπουργείου και των πολιτικών εκπροσώπων του στις διευθύνσεις είναι να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί μέσω
ΕΣΠΑ με τις γνωστές σε όλους μας επιπτώσεις σε επίπεδο εργασιακών δικαιωμάτων που αίρονται στην πράξη, αφού
αντιστρατεύονται το αίτημα για μόνιμη και σταθερή εργασία σε όλη την εκπαίδευση.
Με κυνικό τρόπο η διεύθυνση αποδέχτηκε το ότι δεν υπάρχει φως σχετικά με την κάλυψη των κενών.

Συγχωνεύσεις, καταργήσεις και υποβιβασμοί σχολείων.
Η διεύθυνση του ΠΥΣΠΕ μέσω της προϊσταμένης αρχής ανακοίνωσε ότι φέτος θα προτείνει συγχωνεύσεις-
καταργήσεις και υποβιβασμούς σχολείων για το Περιστέρι. Στη συνάντηση αναφέρθηκε ως παράδειγμα το 36ο
δημοτικό Περιστερίου, για το οποίο όπως τονίστηκε δόθηκε η παράταση ενός χρόνου για να αυξήσει τον αριθμό των
μαθητών του (!!!), αλλά αυτό δεν έγινε. Αργά το μεσημέρι το ΔΣ ενημερώθηκε για την εισήγηση των συγχωνεύσεων
που είναι η ακόλουθη:
Προτείνεται η συγχώνευση του 5ου ΔΣ με το 47ο ΔΣ καθώς και του 11ου ΔΣ με το 36ο ΔΣ Ή η κατάργηση του 28ου ΔΣ.
Προτείνεται ο υποβιβασμός του 29ου ΔΣ από 8θέσιο σε 6θέσιο.
Προτείνεται τα 25ο, 38ο και 32ο νηπιαγωγεία από 2θέσια να γίνουν 3θέσια.
Οι συγχωνεύσεις- καταργήσεις σε συνδυασμό με την προετοιμαζόμενη αύξηση ωραρίου, την πρόωρη αποχώρηση
νηπίων, τα κλειστά ολοήμερα νηπιαγωγεία, τις εκατοντάδες κενά ειδικοτήτων, με φόντο τις δηλώσεις Αρβανιτόπουλου,
φωτογραφίζουν απόλυτα τις πιέσεις της τρόικας για απολύσεις στο δημόσιο, και είναι στη βάση τους η απόλυτη
προετοιμασία απολύσεων στην εκπαίδευση.  Οι απαντήσεις που δίνονται όχι μόνο στη διεύθυνση Γ. Αθήνας για
το αν και πότε θα καλυφτούν τα κενά ( η ίδια απάντηση δόθηκε και στα ΔΣ των συλλόγων στο ΠΥΣΠΕ της Α'
Αθήνας) δηλώνουν ότι ο νέος γύρος συγχωνεύσεων δεν μπορεί παρά να συνοδευτεί άμεσα από αναγκαστική αύξηση
των μαθητών ανά τμήμα, με εγκύκλιο ή χωρίς και από μαζική αλλαγή των ορίων (ως και κατάργησή τους). Οι 1500
συγχωνεύσεις-καταργήσεις που προετοιμάζουν δεν μπορούν να υλοποιηθούν με άλλον τρόπο. Η υλοποίησή τους
θα σημάνει περίσσευμα χιλιάδων εκπαιδευτικών. Επιδιώκουν να περισσεύουμε για να μην κάνουν διορισμούς, να μην
παίρνουν αναπληρωτές, για να τελειώνουν με συναδέλφους εκτός τάξης και να έχουν το περιθώριο να «δικαιολογήσουν»

απολύσεις. Στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα, φαίνεται ότι έχουν μπει στο στόχαστρο οι παλιοί εργαζόμενοι που
κρατούν ακόμα ένα μέρος των εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων του παρελθόντος. Η αγορά εργασίας
επιδιώκει να ξεμπερδεύει με "το απόστημα" των δικαιωμάτων, γι' αυτό και το κεφάλαιο, η εργοδοσία, ζητούν μείωση
των αποζημιώσεων και της περιόδου ειδοποίησης απόλυσης κ.λπ. στο ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο αυτά τα μέτρα θα
συμπαρασύρουν και το δημόσιο τομέα, με πρώτη εφαρμογή στην υγεία και την παιδεία.
 Το ΔΣ εκτιμά ότι οι προτεινόμενες συγχωνεύσεις- καταργήσεις και υποβιβασμοί σχολείων γενικά, αλλά και ειδικότερα
στη συγκεκριμένη περιοχή του Περιστερίου που αποτελεί βιομηχανική ζώνη, με ιδιαίτερη αγωνιστική δραστηριότητα
τον περασμένο χρόνο (απεργοί Λουκίσσα, Άλτερ, 3Ε) στοχεύει ΠΕΡΑΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙ στην υποβάθμιση
της παρεχόμενης εκπαίδευσης πρωτίστως στα παιδιά της εργατικής τάξης. Το εκπαιδευτικό κίνημα μαζί με γονείς και
εργαζόμενους θα δώσει την ανάλογη απάντηση.
Δηλώνουμε ότι σε αυτή τη φάση, έχοντας μια πλούσια εμπειρία από τις προηγούμενες κινητοποιήσεις, θα
περπατήσουμε γοργά, οργανωμένα και αποφασιστικά το δρόμο της ανατροπής των σχεδιασμών τους.
Καταστρατήγηση ωραρίου εκπαιδευτικών με «άλλοθι» τα εκπαιδευτικά κενά.
Σχετικά με την παρατηρούμενη «σιωπηλή» αύξηση του ωραρίου σε συγκεκριμένα σχολεία, με άλλοθι την απουσία
εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στα ολοήμερα που απουσιάζουν οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων, η διεύθυνση του ΠΥΣΠΕ
παραδέχτηκε ότι με βάση τη νομοθεσία κανείς δεν υποχρεούται να υπερβαίνει το διδακτικό του ωράριο, ωστόσο
αρνήθηκε να στείλει αντίστοιχο έγγραφο. Δεσμεύτηκε ωστόσο ότι δε θα γίνουν αναθέσεις υπερωριών σε συναδέλφους
για να αντιμετωπιστούν τα ελλείμματα εκπαιδευτικών.
Το ΔΣ καλεί τα μέλη του με βάση τις αποφάσεις του συλλόγου μας, αλλά και της ΔΟΕ να αρνούνται να
αναλαμβάνουν «σιωπηλές» υπερωρίες για να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά εκπαιδευτικών. Οι σύλλογοι διδασκόντων να
κάνουν αναπροσαρμογή του προγράμματος με βάση το ανθρώπινο δυναμικό που το υπουργείο έχει διαθέσει στα σχολεία.
Για το λόγο αυτό έχουν την κάλυψη του συλλόγου και της ΔΟΕ.
Μειωμένο ωράριο εκπαιδευτικών.
Σχετικά με την απόφαση του ΠΥΣΠΕ για μείωση διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών λόγω αναπηρίας άνω του 67%
ή λόγω ύπαρξης αναπήρων παιδιών των εκπαιδευτικών, η διεύθυνση αφού υπέπεσε σε αντιφάσεις σχετικά με το
χειρισμό της εφαρμογής της απόφασης, δήλωσε ότι έχει γίνει ερώτημα στο υπουργείο για το θέμα.
Το ΔΣ του συλλόγου εκτιμά ότι η στάση αυτή υποκρύπτει μεθοδεύσεις για καταστρατήγηση του δικαιώματος των
εκπαιδευτικών σχετικά με το μειωμένο ωράριο για λόγους υγείας, και καλεί το ΠΥΣΠΕ να εφαρμόσει την απόφαση
που λήφθηκε και η οποία άλλωστε κοινοποιήθηκε τηλεφωνικά την επομένη της λήψης της σε συναδέλφους που είχαν
διατυπώσει το αίτημα.
Ο εμπαιγμός των εκπαιδευτικών πρέπει να σταματήσει εδώ.
Αστήρικτες δικαιολογίες του τύπου «συζητήσαμε αλλά δεν πήραμε απόφαση...» ταιριάζουν σε ερασιτεχνικές
λέσχες συζητήσεων και όχι σε όργανα διοίκησης που θέλουν μάλιστα να πιστεύουν ότι «κάνουν τη διαφορά»
στον τρόπο άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι κατ’ ιδίαν διαβεβαιώσεις σε κάποιους συναδέλφους ότι θα
ισχύσουν «προφορικές εντολές προς τους διευθυντές» για την άσκηση του συγκεκριμένου δικαιώματος, δημιουργούν
τις προϋποθέσεις μη έγκρισης προγραμμάτων από τους σχολικούς συμβούλους, δημιουργούν καθεστώς
«πελατειακών σχέσεων» και επαναλαμβάνουν αποτυχημένες τακτικές του παρελθόντος που οδήγησαν σε κρίση
ολόκληρες σχολικές μονάδες, εκθέτοντας συναδέλφους, σχολικούς συμβούλους και τους διευθυντές των σχολείων που
εκδηλώθηκαν τα συγκεκριμένα «χρηστά» φαινόμενα διοίκησης.
Το ΔΣ του συλλόγου θα επιμείνει στην εφαρμογή της απόφασης που όλοι οι παρευρισκόμενοι γνωρίζουν ότι πάρθηκε.
Διαχείριση κρίσης σε Δημοτικό Σχολείο στο Περιστέρι.
Για τη συγκεκριμένη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε σχολείο του Περιστερίου με τη συνεχιζόμενη για τρίτη
εβδομάδα αποχή των μαθητών μιας τάξης (με απόφαση των γονιών) και με αίτημα την απομάκρυνση μαθητή από το
σχολείο, η διεύθυνση αρνήθηκε να αναλάβει τόσο τις ευθύνες της για το χειρισμό του θέματος, που συνέβαλε σε αυτή
την όξυνση, αλλά και να προτείνει λύσεις. Κωφεύοντας στο διογκούμενο πρόβλημα, και αφού διαπίστωσε και η ίδια
νομοθετικά αδιέξοδα, δήλωσε ότι όσα μπορούσαν να γίνουν, έγιναν.
Το ΔΣ εκτιμώντας ότι από πλευράς σχολείου (συλλόγου διδασκόντων και διευθυντή), συμβούλων (γενικής και ειδικής
αγωγής) και του ΚΕΔΔΥ έχουν εξαντληθεί όλα τα μέτρα που θα μπορούσαν να επιλύσουν το πρόβλημα, καλεί
ΠΥΣΠΕ και υπουργείο να βρουν την απαιτούμενη λύση που θα εξασφαλίζει τα μορφωτικά δικαιώματα του συνόλου
των μαθητών του σχολείου. Θεωρεί απαράδεκτο μαθητές να βρίσκονται σε αυτή τη θέση και οι αρμόδιοι φορείς της
εκπαίδευσης να «επενδύουν» στην κούραση των γονιών για τη λύση του προβλήματος. Η στάση αυτή κρίνεται από το
ΔΣ εξόχως επικίνδυνη για τη λειτουργία του σχολείου και την ασφάλεια των μαθητών.
Αναπλήρωση Δ/ντή του ειδικού σχολείου στο Αιγάλεω – Ειδική Αγωγή

Σχετικά με την τοποθέτηση διευθυντή στο ειδικό σχολείο Αιγάλεω, μετά την αναβάθμιση της θέσης του προηγούμενου
διευθυντή στο υπουργείο παιδείας και αφού έγινε τοποθέτηση από τον πίνακα διευθυντών, η διεύθυνση ενημέρωση
το ΔΣ ότι στο ΠΥΣΠΕ για το συγκεκριμένο θέμα δεν υπήρχε απόφαση (!!!) αλλά μόνο συζήτηση (!!!). Της συζήτησης
ακολούθησε ερώτημα στο υπουργείο (!!!) και ο ίδιος ο υπουργός έδωσε την απάντηση (!!!) ορίζοντας ότι η
αναπλήρωση θα γίνει μέσα από τη σχολική μονάδα.
Το ΔΣ χαίρεται που ο υπουργός απάντησε άμεσα και ολοκληρωμένα στις απορίες της διεύθυνσης σχετικά με τη
νομοθεσία και εύχεται να υπήρχε παρόμοια ανταπόκρισή του για το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων και μάλιστα με
τρόπο που να ικανοποιεί τον εκπαιδευτικό κόσμο.
Παράλληλη στήριξη.
Σχετικά με τις παράλληλες στηρίξεις στο Περιστέρι το ΔΣ ενημερώθηκε ότι υπήρχαν 27 αιτήσεις που εγκρίθηκαν.
Από αυτές 5 εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν να υποστηρίξουν 5 μαθητές και 7 εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν σε 14
μαθητές εκ των οποίων οι 7 είναι μαθητές στο Περιστέρι. Οι υπόλοιπες αιτήσεις δεν ικανοποιήθηκαν. Η τοποθέτηση
έγινε με απόφαση του ΠΥΣΠΕ. Σε ερώτηση του ΔΣ για το ποια κριτήρια χρησιμοποιήθηκαν για την ικανοποίηση
των αιτημάτων, η κ. Ψαρρά απάντησε ότι τέθηκαν ως κριτήρια η ανανέωση των περσινών αιτήσεων και η μέριμνα
να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός σε κάθε σχολείο. Ωστόσο τα κριτήρια αυτά είναι στην εφαρμογή τους αντιφατικά
και αντίρροπα, αφού αν προκρινόταν η ανανέωση των περσινών αιτήσεων ο αριθμός των εκπαιδευτικών δεν
θα επαρκούσε. Σε ερώτημα του ΔΣ πώς είναι δυνατόν να μοιράζονται εκπαιδευτικοί για μαθητές που το ΚΕΔΔΥ
εισηγείτο την πλήρη υποστήριξη τους σε όλο το εκπαιδευτικό ωράριο, δεν δόθηκε απάντηση. Από την κουβέντα που
έγινε το ΔΣ ενημερώθηκε επίσης ότι της συνεδρίασης του ΠΥΣΠΕ προηγήθηκε συνάντηση της κ. Ψαρρά με τους
σχολικούς συμβούλους της Γ. Αθήνας η οποία δεν κατέληξε πουθενά. Ως ΔΣ νομιμοποιούμαστε να καταλήξουμε
στο συμπέρασμα ότι η προσπάθεια της κ. Ψαρρά να βρει συνενόχους στο εκπαιδευτικό έγκλημα το οποίο επιτέλεσε
έπεσε στο κενό, αφού εκ του αποτελέσματος δε φαίνεται να υπήρχε σύμφωνη γνώμη των σχολικών συμβούλων για
το «μοίρασμα της φτώχειας». Η απουσία του ΚΕΔΔΥ και της συμβούλου ειδικής αγωγής από τη συνάντηση μας οδηγεί
επίσης στο συμπέρασμα ότι η πεποίθηση της διοίκησης ότι θα έβρισκε συμπαραστάτες στους σχεδιασμούς της δεν
ευοδώθηκε. Εξάλλου η αναντιστοιχία εγκρίσεων και πιστώσεων από το υπουργείο, επιβεβαιώνει την άποψη του ΔΣ ότι
το μόνο κριτήριο που ίσχυσε ΚΑΙ στην περίπτωση των παράλληλων στηρίξεων είναι το κριτήριο του φτηνού σχολείου,
η υποβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, ο εμπαιγμός των αναπήρων μαθητών και των οικογενειών
τους και η εφαρμογή μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που εκπορεύεται από την ΕΕ και το ΔΝΤ που επιθυμούν να
πετάξουν εκτός εκπαίδευσης πρωτίστως τα πιο ευαίσθητα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού. Οι επιλογές αυτές
γίνονται σε περίοδο που οι οικογένειες των αναπήρων μαθητών δέχονται μειώσεις στις θεραπείες των παιδιών τους,
λόγω εφαρμογής των μέτρων «διάσωσης» της χώρας και στοχοπροσήλωσης στη διάσωση ΕΕ και ευρώ, και αυτό το
στοιχείο τις καθιστά ακόμα πιο δραματικές.

Το ΔΣ καταγγέλλει τη Διευθύντρια Π.Ε. Γ΄ Αθήνας για τις πολιτικές επιλογές και τους χειρισμούς της στο ζήτημα των
καταργήσεων-συγχωνεύσεων και υποβιβασμών σχολείων, στα ζητήματα που προκύπτουν από τις τοποθετήσεις των
παράλληλων στηρίξεων, στην καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών με προβλήματα υγείας, καθώς
και για τους χειρισμούς της στο θέμα της αναπλήρωσης διευθυντή στο ειδικό σχολείο Αιγάλεω.
Θεωρούμε ότι η διευθύντρια του ΠΥΣΠΕ δικαιώνει με τη στάση της, την επιλογή της στη συγκεκριμένη θέση. Με
υπερβάλλοντα ζήλο υλοποιεί την πολιτική της κυβέρνησης- ΕΕ και ΔΝΤ, που στοχεύουν στη διάλυση της δημόσιας και
δωρεάν εκπαίδευσης, δημιουργεί τις προϋποθέσεις υλοποίησης του σχολείου της αγοράς, στο κομμάτι που της αντιστοιχεί,
εκποιεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, ιδιαιτέρως εκείνων με ειδικές ανάγκες ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΟ
ΠΕΔΙΟ ΓΙΑ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Δεδουλευμένα αναπληρωτών.
Το ΔΣ του συλλόγου ενημερώθηκε από τον οικονομικό υπεύθυνο του ΠΥΣΠΕ (κ. Μ. Φώτη) για την καθυστέρηση
των δεδουλευμένων συναδέλφων αναπληρωτών που προσλήφτηκαν από μέσα Σεπτέμβρη. Στην ενημέρωση
υπογραμμίστηκε ότι η περσινή εμπειρία έδειξε ότι η έγκριση πληρωμής έγινε σε δυο μήνες. Με αυτό το δεδομένο και με
βάση τη φετινή συγκυρία δεν υπάρχει πρόβλεψη για πιθανή ημερομηνία πληρωμής.
Το ΔΣ δεσμεύεται να καταθέσει στη ΓΣ πρόταση αγωνιστικής διεκδίκησης των δεδουλευμένων. Η εμπειρία από
αντίστοιχες κινητοποιήσεις των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών του ΕΣΠΑ είναι πολύτιμη.

Ωράριο Νηπιαγωγών.

Σχετικά με το ωράριο των νηπιαγωγών για την πρωινή ζώνη η διεύθυνση ενημέρωσε ότι παρά το γεγονός ότι υπήρχαν
αιτήσεις για λειτουργία της πρωινής ζώνης, αντίστοιχο αίτημα από νηπιαγωγεία δεν υπήρξε επειδή ο απαιτούμενος
αριθμός δεν συγκεντρώθηκε. Το ΔΣ επανέλαβε την απόφαση του σχετικά με το ωράριο των νηπιαγωγών και ανέδειξε
τους στόχους του υπουργείου για το θέμα της πρόωρης αποχώρησης των νηπίων, οι οποίοι συμπυκνώνονται
στην εξασφάλιση ενός φτηνού σχολείου για το κράτος με παράλληλη διεύρυνση των ελαστικά εργαζομένων στην
εκπαίδευση. Μακροπρόθεσμα διαμορφώνονται -πέραν όλων των άλλων- σχολεία με διαφοροποίηση στα ωράρια.
Αντισταθμιστικές αγωγές

Σχετικά με το πρόβλημα που προκύπτει από τη μη λειτουργία τάξεων υποδοχής στο Περιστέρι, περιοχή που

συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό αλλοδαπών και παλλινοστούντων μαθητών, οι απαντήσεις που δόθηκαν σκιαγραφούσαν

τη νέα βάση λειτουργία τους, με βάση σχετική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με την οποία ορίζονται τα

εξής:

Ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής Ζ.Ε.Π. και Ενισχυτικών Φροντιστηριακών Τμημάτων Ζ.Ε.Π.

Οι Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) Ζ.Ε.Π. και τα Ενισχυτικά Φροντιστηριακά Τμήματα (Εν.Φ.Τ.) Ζ.Ε.Π., ιδρύονται με απόφαση
του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε. & Δ.Ε. κατόπιν αιτήματος της κάθε σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λειτουργούν κατ’
εφαρμογήν της υπ’ αριθμ. Φ.10/20/Γ1/708/7-9-1999, (ΦΕΚ 1789, τ. Β΄) Υπουργικής Απόφασης, πλην των παραγράφων Β,Δ,Ε του
άρθρου 7 αυτής.
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που προσλαμβάνονται για ορισμένο σχολικό έτος και τοποθετούνται σε Τάξεις Υποδοχής Ζ.Ε.Π. και σε
Ενισχυτικά Φροντιστηριακά Τμήματα Ζ.Ε.Π. δύναται, βάσει των εκάστοτε αναγκών, να διατίθενται εντός του σχολικού έτους, από
την Τάξη Υποδοχής Ζ.Ε.Π. ή το Ενισχυτικό Φροντιστηριακό Τμήμα Ζ.Ε.Π. που αρχικώς τοποθετήθηκαν σε άλλη Τάξη Υποδοχής
Ζ.Ε.Π. ή Ενισχυτικό Φροντιστηριακό Τμήμα Ζ.Ε.Π.: α) αρμοδιότητας του ίδιου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ, με απόφαση του οικείου Δ/ντή
Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου και β) αρμοδιότητας άλλου ΠΥΣΠΕ ή
ΠΥΣΔΕ, της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του
Ανώτερου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Σύμφωνα με αυτά ενισχύεται ο χαρακτήρας των τάξεων υποδοχής με το περιεχόμενο των ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής
Προτεραιότητας).
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας έγκαιρα έχει τοποθετηθεί για το θέμα, με απόφασή του, σύμφωνα με την οποία ανέφερε τα
εξής:
Η ένταξη 1000 δημοτικών (Οκτώβρης 2011) στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και η στήριξή τους με 15
εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια γίνεται τη στιγμή που μειώνονται κατά 83,3% οι λειτουργικές δαπάνες για την πρωτοβάθμια
εκπαίδευση και αποτελεί πρόκληση. Τα σχολεία που «επιλέχτηκαν» θα συνδιαμορφώνουν το πρόγραμμά τους με τους «φορείς της
τοπικής κοινωνίας» (δηλ. τις επιχειρήσεις) έχοντας ΚΑΙ αυτά διευρυμένο ωράριο.
Η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου ΠΑΣΟΚ -ΝΔ και ΛΑΟΣ τη στιγμή που επιτίθεται με σφοδρότητα στα δικαιώματα και
στις ανάγκες των εργαζομένων, τη στιγμή που μειώνει δραματικά τα κονδύλια για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό,
προσπαθεί να πείσει ότι «κόπτεται» για την εκπαίδευση των παιδιών μας. Ωστόσο, η εμπειρία από την εφαρμογή του μέτρου
στο εξωτερικό δείχνει ότι οι ΖΕΠ συμβάλλουν στην εδραίωση του σχολείου της αγοράς και οδηγούν μαθητές και εκπαιδευτικούς
σε βαθύτερη κοινωνική και ταξική διαφοροποίηση. Οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας συνδέθηκαν με την προσπάθεια
να «εξομαλυνθούν» οι συνέπειες από την εφαρμογή των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων του '70 και του '80 σε χώρες όπως
η Γαλλία, Μ. Βρετανία, Βέλγιο, ΗΠΑ. Η στόχευση των εμπνευστών του μέτρου ήταν η προώθηση του σχολείου της αγοράς με
την άμεση συμμετοχή των επιχειρήσεων στη λειτουργία του σχολείου. Οι λόγοι που οδήγησαν μαθητές σε σχολική αποτυχία,
αποστεώθηκαν από τα κοινωνικά χαρακτηριστικά τους και μεταφέρθηκαν στο πεδίο της «απόκτησης δεξιοτήτων», με στόχο την
παραγωγή φθηνού εργατικού δυναμικού. Τελικά όμως, όπως και οι ίδιοι παραδέχονται, η "θεραπεία" των ΖΕΠ δεν είχε κανένα
ορατό αποτέλεσμα ακόμα και στα κριτήρια της μαθητικής επίδοσης που είχαν αρχικά τεθεί.
Η σχολική αποτυχία συνδέεται με τη φύση, τα χαρακτηριστικά και τον προσανατολισμό του σημερινού σχολείου και
επιταχύνεται δραματικά όχι μόνο από τις εκπαιδευτικές επιλογές των κυβερνήσεων, αλλά και από τις πολιτικές επιλογές που
αφορούν στο επίπεδο ζωής των εργαζομένων. Τα παιδιά δεν εγκαταλείπουν το σχολείο γιατί υποτιμείται η αξία της μόρφωσης
λόγω άλλης κουλτούρας, αλλά γιατί οι μετακινήσεις της οικογένειας για λόγους εργασίας, οι συνθήκες διαμονής, η ανάγκη τα
παιδιά να συνεισφέρουν οικονομικά στην οικογένεια, καθορίζει τελικά τη σχέση τους με το σχολείο. Η αντισταθμιστική αγωγή
που προβάλλει το υπουργείο έχει στο κέντρο της προσοχής τις ιδέες και τις αξίες σχετικά με το ρόλο της παιδείας λες κι έχουμε να
κάνουμε με απολίτιστους που η πολιτισμένη δυτική κοινωνία μπορεί και πρέπει να εκπολιτίσει. Ταυτόχρονα, η συνεχής αναφορά
στην τοπική κοινωνία δείχνει βασικές επιδιώξεις του Υπουργείου. Το «ανοιχτό» αποκεντρωμένο σχολείο είναι η επέλαση της
αγοράς και των επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση και τον προσανατολισμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Τα σχολεία αυτά θα
γίνουν πειραματικά εργαστήρια για το σύνολο της εκπαίδευσης καθώς θα «σπρώχνονται» να αναζητήσουν σχέσεις «συμφέρουσας»
επικοινωνίας με την ελεύθερη αγορά. Η εκπαίδευση του προσωπικού σε ρόλο μάνατζερ, ο προσανατολισμός στην εξεύρεση
κονδυλίων από τοπικές επιχειρήσεις μέσω χορηγιών κι όχι μόνο, αλλά κυρίως ο προσανατολισμός των εκπαιδευτικών

προγραμμάτων στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς εργασίας και η εκπαίδευση των μαθητών με βάση αυτές, είναι βασικές
κατευθύνσεις. Μέσω των διαφοροποιημένων προγραμμάτων η εκπαίδευση θα προσανατολιστεί στην κατάρτιση και τη δεξιότητα. Τα
σχολεία αυτά θα γίνουν προθάλαμοι παραγωγής εργατικού δυναμικού άμεσα εκμεταλλεύσιμου από τις τοπικές επιχειρήσεις αλλά και
αναλώσιμου λόγω της γοργής απαξίωσης των προσόντων που θα παρέχουν

Αξιολόγηση.
Σχετικά με την τελευταία προσπάθεια του υπουργείου για να συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί στη διατύπωση
προτάσεων για την αξιολόγηση, το ΔΣ επεσήμανε ότι στο Περιστέρι, όπως και πανελλαδικά η προσπάθεια αυτή έπεσε
στο κενό.

Οικονομικά σχολείων
Το Δ.Σ. του συλλόγου κατέθεσε τις θέσεις του για την οικονομική πραγματικότητα που καλούνται σήμερα τα σχολεία να
λειτουργήσουν και τις διεκδικητικές προτάσεις του.
Για την εκπαίδευση τα κονδύλια που προβλέπονται για το 2012 σηματοδοτούν ακόμα λιγότερους
εκπαιδευτικούς (άρα νέο κύκλο συγχωνεύσεων, εργασιακή εφεδρεία και μηδενικούς διορισμούς) και μείωση των
λειτουργικών δαπανών σχολείων και πανεπιστημίων. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δίνονται 1.747.780.000 ευρώ
( μείωση 143.280.528 ευρώ από το 2011 και 248.816.733 ευρώ από το 2010). Οι λειτουργικές δαπάνες για την
πρωτοβάθμια το 2012 είναι 2.865.000 ευρώ, από 17.170.770 ευρώ που ήταν πέρσι. Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ
ΔΑΠΑΝΩΝ ΕΙΝΑΙ 83,3%!!. Η κατάσταση στα σχολεία είναι πια εκρηκτική. Οι σχολικές επιτροπές έχουν τεράστια
χρέη προς τις ΔΕΚΟ. Παιδιά, μαθητές μας υποσιτίζονται.

Η κατάσταση αυτή πρέπει να σημάνει συναγερμό! Τώρα είναι η ώρα να διεκδικήσουμε ακόμη πιο αποφασιστικά:

Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη της λαϊκής οικογένειας για τις λειτουργίες της εκπαίδευσης. Έκτακτο κονδύλι από τον
κρατικό προϋπολογισμό για όλες τις ανάγκες των σχολείων. Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο
στα σχολεία με κρατική ευθύνη. Παύση πληρωμών από τις σχολικές επιτροπές για τις πρώην ΔΕΚΟ και διαγραφή των
μέχρι σήμερα χρεών. Έκτακτο κρατικό κονδύλι για τους Δήμους έτσι που να παρέχεται ένα γεύμα σε όλα τα παιδιά
(π.χ. σάντουιτς, γάλα, χυμός ).

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Δ/ΝΣΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

Το Δ.Σ. τέλος μετέφερε τις διαμαρτυρίες πολλών συναδέλφων για τα προβλήματα επικοινωνίας που αντιμετωπίζουν με
υπηρεσίες της Δ/νσης. Από τις απαντήσεις που δόθηκαν επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις του Δ.Σ. για τη δυσλειτουργία
που θα παρουσιαζόταν μετά την κατάργηση των Γραφείων Εκπαίδευσης. Είναι άμεση ανάγκη να παρθούν όλα εκείνα τα
απαραίτητα μέτρα από πλευράς Διεύθυνσης ώστε να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά το πρόβλημα.

ΤΟ ΔΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου